Blog

4 proste zasady, które stosuję w swoim treningu

Dzisiaj chciałbym Ci przedstawić 4 proste zasady, które stosuję w swoim treningu. Bez owijania w bawełnę przejdę do rzeczy.
1.Cykliczność – Czyli różnicowanie poziomu trudności treningu. Ktoś kto ćwiczy już dłużej wie, że po pewnym czasie dochodzi się do bariery. Lepiej robić dwa kroki w przód, jeden w tył niż ciągle powielać ten sam schemat i stać w miejscu z brakiem postępów.

2.Stosowanie określonych zakresów powtórzeń na danej sesji (trening sekwencyjny) np. 1-3, 4-7, 8-12 itd. Każdy zakres powtórzeń spełnia inną funkcję, dlatego jeśli nie musisz, ustal sobie na konkretny trening konkretny przedział powtórzeń.

3.Różnicowanie intensywności (obciążenia) i objętości (całkowitej liczby powtórzeń na danym treningu). Tutaj sprawa ma się podobnie jak w zasadzie nr.3. Każdy wariant kombinacji intensywność-objętość spełnia inne zadanie.

4.Aktywna regeneracja czyli lekkie treningi, które nas nie zmęczą, a zarazem nie wybiją z rytmu treningowego. Zdecydowanie lepsza opcja niż nic nie robienie i rozleniwienie się.