Blog

Mój plan treningowy

Dzisiaj przedstawię jak wygląda mój plan treningowy.
Układając plan można podzielić go ze względu na ćwiczenia bądź partie mięśniowe. Ja zastosowałem tę pierwszą opcję.
Każdą sesję zaczynam od ćwiczenia, na którym najbardziej mi zależy i które jest w danym momencie dla mnie najtrudniejsze.
Następnie przechodzę do lżejszych ćwiczeń, które mają na celu zwiększyć wyniki w najważniejszych dla mnie bojach i podnieść objętość treningową. Aktualnie plan prezentuje się następująco:

PN:
1.Martwy ciąg
2.Wyciskanie sztangi na ławce poziomej
3.Wznosy nóg na drązku
4.Wyciskanie hantli na ławce poziomej

ŚR:
1.Wyciskanie sztangi na ławce poziomej
2.Podciąganie na drążku nachwytem w średnim rozstawie rąk
3.Pompki na poręczach
4.Kółko (Ab-wheel)
5.Wyciąg górny podchwyt

PT:
1.Przysiady ze sztangą z tyłu
2.Przysiady ze sztangą z przodu
3.Skłony tułowia w przód na materacu
4.Opcjonalnie – Wyciskanie hantli lub sztangi na ławce poziomej

Wzorowałem się na planach trójboju siłowego. Jak pewnie zauważyłeś, ćwiczenia są ułożone antagonistycznie pod względem ruchu (Wypychające z ciągnącymi). Aktualnie skupiam się na wyciskaniu stąd staram się je wykonywać na każdej sesji ale w mniejszej objętości. Poprzednio był to martwy ciąg, w którym chciałem osiągnąć 100kg. Tak więc plan zmienia się w zależności od priorytetów, które sobie w danym okresie ustalam.